Del 10.

Just när båten var på väg ut kom Jacob på att hans mobil låg kvar i köket.
Han hoppade iland och skyndade sig upp till huset.
Rebecca såg att Gemma var på väg mot huset och det stelnade till i henne.
Hon och Jacob stod och pratade och sedan kramades de innan han sprang ner till båten igen.
- Nämen har du skaffa tjej? Hans pappa log stort från fören.
Jacob svarade inte och satte sig bredvid Rebecca.
Ingen sa någonting på hela båtresan och Sebastian var den som gick av först.
- Sebbe! Ropade Julius efter honom, men han vände sig inte om en ända gång.
Han suckade och vände sig om mot Jacob.
- Är det någon som behöver skjuts hem? Åke var precis klar med båten och tog Jacobs sportsbag.
Julius och Alice bodde ganska nära hamnen, så de gick. Jacob bad Rebecca följa med honom hem.
Och hon kunde inte säga emot honom och hon ville inte vara hemma heller, ifall den där Stefan var där.
- Varför åkte ni hem tidigare? Speciellt om du hade träffat en tjej där? Undrade Åke från framsätet. Bodde hon på ön? Jag kände inte igen henne...
- Pappa, jag orkar inte prata nu...
- Nehe, men tråkigt ändå...
Jacob ville skrika att han skulle hålla käften. Men han behärskade sig.
Istället tittade han på Rebecca. Hon satt och tittade ut igenom fönstret och han såg att hon hade tårar i ögonen.
Han tog hennes hand och höll den hårt. Han märkte att hon inte kunde slappna av.
Fem minuter senare var de framme vid huset.
- Vi kan lämna din väska i mitt rum.
Rebecca hade aldrig varit hemma hos Jacob förut, men huset var stort som ett slott och hon hann se att de hade utomhuspool innan de gick upp till hans rum.
Hon noterade att hans rum var dubbelt så stort som hennes.
- Är du hungrig, eller sugen på något? Vi har glass tror jag! Om nu inte mina syskon har ätit upp dem.
Rebecca nickade och de gick ner igen.
Där mötte hon en kvinna som antagligen var hans mamma. Hon presenterade sig som Louise.
- Har vi någon glass?
- Det skulle jag tro.
Jacobs pappa kom inrusandes i joggingkläder och for fram till kranen för att fylla på vattnet i flaskan han höll.
- Och vet du, Jacob har skaffat tjej! Hon bor på ön!
Rebecca stod inte ut längre, hon kände paniken inom sig och sprang upp mot Jacobs rum.
Jacob var illröd i ansiktet av ilska.
- Varför kan du inte bara hålla käften!? Han tittade ilsket på sin far.
- Va?
- Det där! Hon som stod där! REBECCA, hon är min flickvän! Förstå det!! Tjejen på ön är ingenting!
- Men...
- Nej! Hur tror du hon känner sig om du går runt och säger… Jacob tog ett djupt andetag. Låt det vara!

Rebecca som hade åkt i klänning från ön började känna att hon frös. Hon tittade sig i spegeln som hängde bredvid dörren och såg svarta ränder längs kinderna.
Hon drog upp några byxor och drog på sig dem snabbt.
Jacob stod snart bakom henne.
- Gå inte!
Rebecca vände sig om mot honom.
- Min pappa är en idiot ibland, han tänker inte, och det har jag nog ärvt av honom.
- Varför kramade du henne då?
- Kramar inte du och Alice varandra stup i kvarten? Jacob la händerna i kors och Rebecca tittade ner i golvet och nickade. Just det! Ska jag blir avundsjuk för det då?
Rebecca försökte hålla tillbaka leendet, men hon kunde inte.
Jacob torkade bort några tårar från hennes kind och kysste henne.
- Kan du inte sova här inatt? Som du ser, har jag ju en ganska stor säng!
Han log stort och tittade mot sin säng.
- Jo... Den är ju ganska stor! Sa hon med hes röst.
- Sen måste jag ringa Sebastian!
Jacob var på väg ut från rummet.
- Kan jag låna duschen?
Jacob nickade och skickade en slängkyss till henne.
Rebecca tog sitt schampo som hon hade haft med till ön, sin handduk och gick in i badrummet. Jacob hade ett eget badrum, fast det fanns en dörr till hallen också.
Golvet var varmt och skönt mot fötterna.
Hon granskade sitt ansikte länge innan hon sköljde det med iskallt vatten.

- Men det är okej?
- Ja! Jag skiter i honom! Svarade Sebastian i andra luren. Och henne också!
- Mh... svarade Jacob tyst.
- Vänta? Visste ni också om det? Var det därför ni frågade det förut? När vi satt på bryggan?
Jacob blev nervös. Han hörde duschen sättas på inne i badrummet och tog ett djupt andetag.
- Ja...
Samtalet avbröts och Jacob suckade.
Han gick in i badrummet och låste efter sig.
- Hallå? Rebecca stängde av kranen.
- Det är bara jag!
Rebecca blev nervös. Tänk om han öppnade dörrarna till duschkabinen. ”Tur att det är frostat glas på dörrarna” Tänkte hon. Men så började han prata om sitt samtal med Sebastian.
Rebecca var snart klar och bad honom om sin handduk.
- Asså, inge illa menat nu! Men din handduk stinker! Asså, från vattnet i sjön! Vill du låna en handduk så kan vi tvätta den här?
Rebecca kände hur värmen steg och hon var glad att det hängde ett han inte kunde se det. Innan hon hann svara hörde hon dörren gå igen och snart hängde en vinröd handduk över ena dörren.
- Tack...
Jacob försökte inte glo på Rebecca när hon kom ut ur duschen. Men det var väldigt svårt att låta bli.
- Ska vi se på film? Frågade han och följder efter henne till sitt rum.
- Jag ska bara klä på mig! Svarade hon och skyndade sig in i badrummet med en bunt kläder i händerna.
- Det behöver du inte!

Kommentarer
Postat av: hannah

när kmr nästa ? asså jag älskar verkligen den här novellen . hur många delar blir det ? <33 önskade att den aldrig kunde ta SLUT! (LLL)

2010-03-20 @ 14:27:02
Postat av: Ronja

As bra! :D:D:D

2010-03-20 @ 14:43:57
URL: http://ronjahappe.blogg.se/
Postat av: Malin

aww, tack så mkt <3

haha, jag vet inte hur lång den kommer bli (:

några tusen ord till blire iaf ;)

2010-03-20 @ 15:06:09
URL: http://mahliinn.blogg.se/
Postat av: hanna

verkligen jätte bra!!

men om de ska vara en "novell" borde den snart vara slut annars blir det mer som en bok hihi :)

du skriver väldigt bra,älskar den

2010-03-20 @ 15:52:55
Postat av: Malin

haha, jo har tänkt på det, xD

Men de låter så fel o säga "läs min bok" xD

2010-03-20 @ 15:59:51
URL: http://mahliinn.blogg.se/
Postat av: Elin

Älskarden!

Jag trodde det skulle bli sämre när dem kom hem men tvärtom det vart ju as bra!:D

Håller med dom andra hoppas att den ALDRIG tar slut <3

Längtar tills nästa del kommer den ut ikväll?<3

2010-03-20 @ 17:24:03
URL: http://aalskatwilight.blogg.se/
Postat av: Malin

aww, vad glad jag blir :D <3

2010-03-20 @ 21:34:57
URL: http://mahliinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0