Del 12.

- Jag vill att Rebecca ska läsa! Skrek Wilma hysteriskt.
Rebecca stod som stelfryst i Jacobs småsyskons rum.
- Rebecca, du kan gå in till Jacob du! Tack för att du lekte med dem en stund!
Louise log emot henne och hon gick emot Jacobs rum. Där satt han på sängkanten och höll på med mobilen.
Wilmas skrik hördes ända in i hans rum och han suckade, medans Rebecca fick dåligt samvete.
- Åh, jag hatar när de är såhär! Dem kan hålla på i flera timmar!
- Jag ska inte gå in till dem då?
Jacob skakade på huvudet.
- Nej, då är dom ju ännu mer bortskämda än vad de redan är!
Rebecca fnissade till och satte sig bredvid Jacob på sängen. Han la ifrån sig mobilen och tittade på henne.
Precis när deras läppar skulle mötas så knackade de på dörren och de satt sig rakt.
- Jacob, jag kom på, ska du sova här inatt, Rebecca?
Hon nickade.
- Vet dina föräldrar om det?
- Nej, jag tänkte ringa min mamma nu...
- Okej, så bra, det var det ända jag tänkte fråga...
Louise stod kvar i dörröppning och det verkade som hon skulle säga något.
- Okej, hejdå! Log Jacob och Louise stängde dörren efter sig. Hon kan vara skitjobbig ibland!
Rebecca log och tog upp sin mobil.
- Du kan låna hemtelefonen! Vänta, ska jag bara hämta den...
Det pep till på Jacobs mobil och Rebecca kunde inte hålla sig för att kolla vem det var.

”Men jag saknar dig, jättemycket!
Ville ju inte att du skulle åka.
Vi som hade det så mysigt under natten där…!”

Det stelnade till i Rebecca. Hon läste om smset flera gånger för att kolla att hon läste rätt.
Hon skyndade sig in på toaletten innan tårarna kom. Hon hatade Gemma, som kom och förstörde allt.
Rebecca tog en bit papper och torkade kinderna.
- Jävla idiot! Viskade hon till sig själv.
En sak hon inte förstod var hur hon blivit så känslig sedan de åkte till ön. Och hon hade fått en annan uppfattning av Jacob också, trodde hon. Men hon hade tydligen fel.
- Becca? Är du här inne?
Hon började hulka och kände inte för att svara.
Jacob kände på handtaget, det var låst. Han hörde att hon grät, men han visste inte varför.
Han gick ut till hallen, och som tur var den dörren till badrummet öppet.
- Vad har hänt?
Rebecca tittade bort när han satte sig på huk framför henne.
- Jag måste hem! Hittade hon på och skyndade sig ut till hans rum och samlade ihop lite kläder som låg runt väskan.
- Asså, har jag gjort något?!
Hon vände sig om mot honom och just då pep mobilen igen. Jacob tog upp den och läste smset.
- Var det också från Gemma? Slank det ur henne.
Jacob mötte hennes blick.
- Är det vad du är sur över? Att hon sitter och smsar mig med en massa bullshit?
- Jag trodde typ att Sebbe hade smsat! Någon annan än hon i alla fall!
Jacob började bli irriterad på att hon aldrig kunde lita på honom. Även om de bara hade varit tillsammans i två dagar så kändes det som mycket längre. Det borde väl hon också känna?
- Du drar alltid fel slutsatser vet du det? Titta här!
Han visade mobilen för henne.
- Det står ingenting att jag saknar henne, eller att jag vill ha henne? Eller hur?
Rebecca skämdes. Hon hade dragit fel slutsats. Igen. Hon kände sig mer än dum.
- Hon frågade vad jag gjorde och jag skrev att du skulle sova här! Sen började hon skicka skumma sms, som jag inte ens svarade på! Ser du det?
Rebecca nickade tyst.
- Förlåt! Jag är en idiot!
- Nej, det är du inte!
Hon suckade och Jacob  drog henne intill sig.
- Men du måste lita på vad jag säger!
Rebecca nickade.

- Hallå det är Stefan!
Rebecca kände direkt igen rösten. Det var han. Han, Stefan! Som hon tänkt på tidigare.
Varför hade hennes mamma gått tillbaka till det äcklet!?
- Jag skulle vilja prata med mamma, tack!
- Rebecca? Oj, dig har man inte sett på länge!
Rebecca svarade inte, hon hörde hennes mamma i bakgrunden.
- Rebecca? Gumman! Vad skönt att höra från dig! Det är inget som har hänt va?
- Nej, jag tänkte bara säga att jag är hemma från ön, vi åkte några dagar tidigare... Och jag ska sova här!
- Hos vem?
- Jacob, han som bjöd med mig på ön...
Innan de lade på sa hennes mamma snabbt att de skulle komma ihåg o skydda sig.

Hon gäspade och gav telefonen till Jacob.
- Vill du sova?
Hon nickade.
- Ja, det har varit en jobbig dag!
Jacob instämde och drog av det mörkblåa överkastet från sängen.
De borstade snabbt tänderna och lade sig sedan i de nya lakanen.
- Vet du vad jag kom på?
- Nej?
- Att det var mycket mysigare att borsta tänderna på ön!
Jacob skrattade.
- Ska jag sätta på filmen igen?
Rebecca nickade och kysste honom på kinden.
- Får jag ingen på munnen?
Hon fnissade till och gav honom en.


Kommentarer
Postat av: Elin

Bra som alltid!:D<3

2010-03-21 @ 09:05:13
URL: http://aalskatwilight.blogg.se/
Postat av: hannah

bra! (LLLLLLLLLLLLLLLLLLLL)

2010-03-21 @ 10:11:32
Postat av: Ronja

Skit bra! :D:D<3

2010-03-21 @ 10:32:57
URL: http://ronjahappe.blogg.se/
Postat av: Malin

Tackar :D <3

2010-03-21 @ 15:17:09
URL: http://mahliinn.blogg.se/
Postat av: hannah

när kommer 13 ?<3333333333333333333333333333333

2010-03-21 @ 17:09:41
Postat av: Malin

snart, hoppas jag ^^ ....

2010-03-21 @ 17:16:16
URL: http://mahliinn.blogg.se/
Postat av: hannah

ikväll ? (LLLLLLLLLLLLLLL.

2010-03-21 @ 18:36:32
Postat av: hannah

Asså jag skulle åxå vilja skriva som du gör !!!!!! jag är helt galet kär i din novell ! (LLLLLLLLLLL)

2010-03-21 @ 19:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0