Del 14. SISTA DELEN <3

Rebeccas mobil ringde just när de hoppat i poolen. Rebecca skyndade sig upp och hämtade den.
- Hallå? Svarade hon snabbt.
Det var Alice. Hon undrade ifall de kunde hitta på något.
Just då kom Jacobs mamma in, så det var ganska svårt och höra vad någon sa.
- Okej, då är ni barnvakt ikväll då! Louise stängde igen glasdörren efter sig.
- Jag ska höra med Jacob... Kan jag ringa dig snart?
Rebecca satte sig på kanten och Jacob hoppade upp bredvid henne.
- Vem var det?
- Alice, hon undrade ifall vi kunde ses ikväll!
- Ni två?
Rebecca skakade på huvudet och berättade vad Alice hade sagt.
- Men jag har lovat att vi är barnvakt ikväll! För de ska typ ut på någon företagsfest... Eller asså, du kan ju gå hem om du vill det, men jag har lovat!
- Vadå gå hem? Såklart jag vill vara barnvakt! Dina småsyskon äääälskar ju mig!
Hon log retsamt mot Jacob som puttade i henne i vattnet och hoppade sen i själv.
- De kan ju komma hit och så kan vi typ se på film?
- Ja!
Jacob simmade emot Rebecca med ett leende på läpparna. Han tryckte lätt upp henne mot väggen med läpparna på rätt plats. Han gick sakta ner mot halsen och Rebecca gav ifrån sig ett tjut.
- Jacob! Det kittlas! Skrattade hon och försökte ta sig loss ur hans grepp.

- Det finns köttfärssås och spagetti från igår ni kan värma om dem blir hungriga! Och så kan ni ringa om det händer något! Mitt mobilnummer hänger på kylskåpsdörren.
- Ja... suckade Jacob åt sin mor som drog på sig några svarta stövlar.
- Och, Rebecca... Du kan väl hålla ett öga på dem! Alla tre! Log Åke och lade en hand på Rebeccas axel.
- Det lovar jag!
Taxin tutade otåligt utanför och Louise gav kindkyssar innan hon skyndade sig ut.
Wilma och Erin satt på övervåningen och tittade på ”Björnes Magasin”. Rebecca och Jacob satte sig i soffan mittemot.
- Nej! Rebecca ska sitta här! Utbrast Wilma.
Rebecca log och satte sig mittemellan dem.
När programmet var slut gick de ner och tog ut köttfärssåsen ur kylskåpet. Det ringde på dörren och Jacob gick och öppnade. Alice kom in i köket. De tittade på varandra, men sa ingenting.
- Vi vill inte ha köttfärssås! Sa dem till Jacob när han kom in i köket med Julius bredvid sig.
- Men vi har inget annat... svarade han nonchalant.
- Jag kan göra pannkakor?
Alla tittade på Rebecca och Wilma och Erin började skrika pannkakor.
Snart satt de alla vid matbordet och smaskade på pannkakorna.
- Du kan i alla fall göra pannkakor! Log Julius mot henne.
Klockan åtta var det dags för Erin och Wilma att gå till sängs. Det dög inte att Jacob skulle natta sina småsyskon, utan Rebecca skulle det.
Hon läste några kapitel ur ”Bamse” och gick sedan ner till de andra som hade fullt upp att komma ihåg när skolan började.
- Jag har för mig att det var den fjortonde! Är helt säker!
- Men jag VET att det är den sjugoandra! Protesterade Alice.
Rebecca skrattade åt dem.
- Hallå, det är sommarlov, ska ni sitta här och tjafsa om när skolan börjar? Kan vi inte hitta på något lite roligare? Vi kan väl bada?
- Ehm... Tror du de tänkte på att de skulle ha badkläder med sig?
- Ja, för jag sa det åt dem! Rebecca gjorde en grimas åt Jacob som gick fram och började kittla henne.
Sen bar han upp henne och gick mot poolen.
- NEJ! DU SKULLE BARA VÅGA! Skrek hon och försökte komma loss.
- Jadå, jag vågar!
Med ett plask hamnade Rebecca i vattnet.
Hennes kläder var tunga när hon gick upp för stegen och hon tittade surt på Jacob.
- Är du sur nu? Retades han och varken Alice eller Julius som hade följt hela händelsen från köket kunde hålla sig för skratt.
- Du ska få! Jag lovar dig! Du ska få!


SLUT
Hoppas ni gillade den <3


Kommentarer
Postat av: Sara

Har följt Novellen hela vägen och den är riktigt bra men tyckte att den kunde ha vart lite längre :D<3



BRA JOBB(L)

2010-03-22 @ 12:45:24
Postat av: Malin

hehe, noveller ska vara korta ;) <3

Tack :) <3

2010-03-22 @ 13:43:41
URL: http://mahliinn.blogg.se/
Postat av: hannah - novell älskare

SÅ JÄLA BRA SÅ DT ÄR INTE SANT !(L)

2010-03-22 @ 14:36:04
Postat av: Vikki

Asbra Malin! :) den var jättebra, verkligen < 3

2010-03-22 @ 14:53:43
URL: http://vikkipikki.blogg.se/
Postat av: nneaaa

heeyy you, asså inge illa menat, jag har tyckt novellan varit skitbra.. ända tills nu, det känns som det blev ett lite halvtaffligt avslut, bara sådär, hade gärna sett en fortsättning på det (a, har tyckt att det har varit kul och läsa det, men nja, jag måste erkänna att jag blev lite besviken på slutet.. :)

2010-03-22 @ 15:33:28
URL: http://nejjan.blogg.se/
Postat av: Malin

kul att ni tyckte om den :)

Okej... Men jag tyckte att det slutet passade (:

2010-03-22 @ 15:51:51
URL: http://mahliinn.blogg.se/
Postat av: Ronja

as bra!<3

2010-03-22 @ 16:42:23
URL: http://ronjahappe.blogg.se/
Postat av: Novell lover

Tack för värdens bästa novell!<3

2010-03-22 @ 19:01:26
URL: http://everythingcanhappend.blogg.se/
Postat av: Malin

Ni är underbaraste läsarna <333

2010-03-22 @ 19:35:21
URL: http://mahliinn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag älskar den!

2010-03-22 @ 20:22:52
URL: http://hannahsorensen.blogg.se/
Postat av: lina waller

Jag håller med Nea. Jag tycker att den verkligen har varit skiiit bra men sen till slutet kändes det hafsigt och det hade varit kul om den slutade lite annorlunda faktist. Men den är skit bra ändå!

2010-03-22 @ 20:42:07
URL: http://laewaller.blogspot.com
Postat av: Malin

Okej, hur exakt menar du annorlunda?

2010-03-23 @ 07:11:51
URL: http://mahliinn.blogg.se/
Postat av: Stina!:)

Jag tyckte typ att det kunde ha slutat att

asså, jag vet inte men typ att det hade hänt något liksom jätte kul?:D

typ att Jakob och Rebecka myste in the bed?

vet inte men typ något sånt slut.

Men jag älskar den!

Bäst slut med men det hade varit kul med ett sånt slut. MEN BLI INTE ARG(L)

FÖR DEN HÄR ÄGDE!!<3

2010-03-23 @ 14:31:04
Postat av: Malin

Jag blir inte arg ^^ E ba intresserad av va ni mena,

Men ja tyckte det slutade kul lixom ... (:

2010-03-23 @ 14:52:10
URL: http://mahliinn.blogg.se/
Postat av: Ellen

Du vet vad jag tycker men!

JAG ÄLSKAR DEEE! :D

Den va jättejättejätte braaa! och jag tycker lika väl att du kunde ha varit en bok eller en film! ;D meen någon gång måste den ta slut! tycker att du börjar på en ny iaf :D:D

<3

2010-03-23 @ 20:01:34
Postat av: Sofia

du skriver så otroligt bra! älskade slutet (: kan inte du skriva en fortsättning?<3<3<3<3

jätte bra skrivet malin (L)

2010-03-24 @ 12:28:23
URL: http://sofiiaann.blogg.se/
Postat av: My

hej jag älskar din novell serriöst du orde skriva denna fasti bok typ jag vill att den ska vara mkt längre skit bra jobbat jag tänker reklamera dig supermkt ;D<3<3<3<3<3

2010-03-24 @ 14:59:33
Postat av: Malin

awwww !! <3

Tack <33

Ni är underbara!!! <3333

2010-03-25 @ 07:20:45
URL: http://mahliinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0