Del 6.

Rebecca var på väg att ställa in sina saker i gäststugan igen, men Jacob hejdade henne.
- Det finns plats i huset nu! Log han.
Hennes hjärta slog snabbare och snabbare.
Alice som redan var uppe i huset öppnade fönstret och ropade ifall de skulle gå och handla.
- Ja, vi kommer! Sa Jacob utan att släppa blicken från Rebecca.
De gick snart upp till huset. Julius och Sebastian stod utanför och väntade på dem.
- Vi kan gå själva, va? Frågade Jacob.
Rebecca tittade på Alice, som först såg ganska besviken ut, men sedan log hon och sa:
- Ja! Gå ni! Vi kan se på film eller något!
Sebastian och Julius delade på ena soffan och Alice fick den andra själv.
De hade valt – efter ett långt tag – att se ”P.S I love you”.
”Jävla skitfilm” hade Julius sagt, men Alice hade inte gett sig.
- Ska vi ha trekant?
Både Sebastian och Alice tittade på honom.
- Du är sjuk! Det ända du tänker på är sex!
- Ja? Vad är det för fel med det?
Alice började nästan skratta, men istället frågad hon:
- Ska vi gå och bada? Det är så jävla varmt här inne!
- Kan du bestämma dig!?
- Jag vill ju bara köra med er! Retades hon. Ni gör ju ändå allt man säger!
- Du ville bada? Okej, det ska du få!

- Hittade du socker? Frågade Rebecca när Jacob kom emot henne. Han höll upp sockerpaketet framför sig och lade ner det i korgen.
Affären var inte värst stor, men det fanns ändå ganska mycket i den.
- Jacob! Hej! Gemma var bakom dem och hon skyndade sig fram och kramade om Jacob, innan han ens var med på det.
- ... Hej!
- Min mormor äger affären! Så jag skulle hjälpa henne!
Jacob nickade förvirrat och tittade på Rebecca. Hon gå därifrån, men Jacob tog hennes hand och höll henne kvar.
- Men vi var klara här! Ska vi gå, Älskling? Han tittade på Rebecca som nickade.
Rebecca visste inte ifall hon blev glad eller ledsen över att Jacob kallat henne älskling, men de gick förbi Gemma, betalade i kassan och gick ut.
Efter en lång tystnad frågade Rebecca:
- Varför kallade du mig älskling? Asså, inte så att jag inte tyckte om det... Men liksom, imorse verkade du var helt kär i henne!
Jacob skakade på huvudet, men sa inget.
- Jag såg liksom dina blickar på henne! Har det ändrats på några timmar?
- Nej...
Rebecca släppte Jacobs hand.
- Va?
- Du behöver väl inte bli sur ju! Jag ville bara bevisa för er båda att jag vill vara med dig!
- Men du gillar henne ändå?
Jacob suckade.
- Nej! Jag ... ville bara göra dig avundsjuk!
Rebecca mötte hans blick och länge stod hon o kollade in hans blåa ögon. Hon visste inte vad hon skulle tro, men hon började gå.

Alice var både snabb och smart, så det var inte alla gånger killarna hängde med.
Sebastian hade satt sig i en av solstolarna, eftersom han hade började bli blöt av svett.
Solen stod högt på himlen och det var jättevarmt.
- Sebbe! Hjälp mig då! Hon är ju omöjlig!
- Jag orkar inte! Jag går och badar!
Han gick in i huset och bytte om till badbyxorna. Igenom fönstret såg han hur Julius bar Alice mot bryggan och att hon sprattlade med bena innan han kastade henne i vattnet.
Ibland var han ganska avundsjuk på Julius, Jacob också för den delen. Han önskade att han inte skulle vara så tråkig, och så osäker.
Att han någon gång skulle kunna vara så galen som dem var.

Kommentarer
Postat av: Elin

sv: jaa :D<3

2010-03-19 @ 13:38:06
URL: http://aalskatwilight.blogg.se/
Postat av: Lina waller

Du skriver sjukt bra:) går och väntar på nästa del hela tiden :)

2010-03-19 @ 15:35:35
URL: http://laewaller.blogspot.com
Postat av: elin a

YAHOOOO, next please my dear :D

2010-03-19 @ 18:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0