Del 9.

Rebecca och Jacob hjälptes åt att diska medans Julius, Sebastian och Alice gick ner för att ta ett dopp.
- Det känns skitdåligt att vi inte sagt något till Sebbe, han kommer bli helt knäckt ju!
Rebecca nickade.
- Jo...
Hon tittade ut och såg Julius som kastade sig i vattnet och drog med Alice ner.

Sebastian tyckte att både Julius och Alice betedde sig konstiga åt. Men han kunde inte säga hur.
De skrattade och skvätte vatten på varandra.
Han satt fortförande kvar på bryggan med benen i vattnet.
- Sebbe! Kom då! Ropade Julius och skvätte vatten på honom.
- Det är svinkallt! Utbrast han när han hoppat i.
Efter ett tag hade Jacob och Rebecca kommit ner.

- Äh! Jag fryser så mina läppar skakar! Jag går upp och klär på mig! Ropade Alice och skyndade sig upp.
- Bra idé! Julius sprang efter henne och Jacob och Rebecca tittade på varandra.
Sebastian satte sig bredvid dem på bryggan.
- Gillar du Alice? Frågade Jacob snabbt.
- Märks det så tydligt?
- Har för mig att du berättade det... för mig och... Julius...
Sebastian nickade lugnt.
- Vadå?
Jacob tittade på Rebecca.
- Nej, ingenting...
Jacob kände att resan till ön bara var bortkastad. I för sig hade han fått sin Becca, men de kanske hade gått hemma också? Han ville bara åka hem.
När Julius och Alice kom ner till dem igen ställde Jacob sig upp.
- Jag tänkte att vi skulle åka hem idag!
- Va? Varför?
- Ehm... Pappa ringde förut, han tyckte att det bra att vi skulle åka hem idag! Min morbror kommer på besök med hans familj, och han ville att jag skulle vara hemma.
Julius tittade underligt på honom
- Men han sa ju att vi kunde stanna en vecka?
- Inte nu längre... Han höjde ögonbrynen och ryckte på axlarna.

Snart var de igång att packa ihop sina saker. Jacob hade ringt sin pappa som skulle komma runt två.
Rebecca gick fram till honom och sa tyst.
- Din pappa har inte ringt va?
Jacob skakade på huvudet utan att titta på henne och Rebecca kramade om honom.
Julius kom just då ner till dem.
Jacob tog ett djupt andetag.
- Du borde berätta för Sebbe... Det är inte schysst det ni håller på med!
Julius såg konstigt på honom.
- Va? Vad pratar du om?
- Det är inte schysst! Du vet att han gillar Alice.
Julius tittade ner mot bryggan. Sebastian stod och höll på med sin mobil.
Sedan vände han blicken mot Rebecca och sedan Jacob.
- Du har förändrats sen du kom hit, vet du det?
Julius gick ut därifrån, men var på väg ner mot Sebbe.
Snart kom Sebastian in i huset och gick upp på övervåningen.

Det snurrade i Sebastians huvud. Han satte sig på sängen och stirrade ner i golvet.
Den här resan var bara bortkastad. Han ångrade att han följde med.
Julius och han hade inte känt varandra så länge, men hade kommit bra överrens. Fast inte längre.
Sebastian hade berättat för både Jacob och Julius vad han hade känt för Alice, innan de åkte.
Men Julius hade tydligen struntat i vad han sagt och hoppat i säng med henne direkt han fick chansen.
Sebastian började förstå varför han tyckte de hade betett sig så konstigt åt under morgonen.
- Sebastian! Båten har kommit nu! Ropade Rebecca nerifrån och han samlade ihop det sista innan han gick ner.

Kommentarer
Postat av: Kristin

när kmr del 10 ? :P jävligt bra kan inte sluta läsa !

2010-03-20 @ 10:43:04
Postat av: Anonym

när kmr del 10 ? :P jävligt bra kan inte sluta läsa !

2010-03-20 @ 10:50:10
Postat av: Lina waller

Shit, jag typ kollar om det kommer nya delar hela tiden. Sjukt bra. Längtar efter del 10! Du borde sätta ihop allt till en bok sen!

2010-03-20 @ 11:01:11
URL: http://laewaller.blogspot.com
Postat av: Malin

Hahaha, aww <3 Ni är så söta <33

2010-03-20 @ 11:05:49
URL: http://mahliinn.blogg.se/
Postat av: Ronja

Jag har väntat hela morgonen på dethär xD

2010-03-20 @ 11:24:39
URL: http://ronjahappe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0